با سلام خدمت کاربران سایت کنکورلند با توجه به نزدیک شدن به ایام دریافت کارنامه کنکور تصمیم گرفتیم تا قسمت های مختلف کارنامه کنکور را برای افرادی که اطلاع چندانی ندارند از آن بدهیم پس با ما همراه باشید.

 

 

خب همانطور که مشاهده میکنید این یک کارنامه کنکوره :

 

ایستگاه رتبه:

بعد از بررسی اسمتان اولین کاری که میکنید اینه که میرید پایین کارنامه و رتبه های اصلی رو بررسی میکنید.یک کشوری داره و یک سهمیه نهایی ، رتبه اصلی شما همان رتبه سهمیه میباشد پس از رتبه کشوری استرس نگیرید.

 

ایستگاه درصد:

بالا سر رتبه ها درصد کسب شده در هر درس را برایتان به نمایش گذاشته است. ولی بازم دقت داشته باشید که تراز مهمه ، یعنی ممکنه درصد یک درس مثل ریاضی پایین باشه ولی تراز خوبی داشته باشه ( تراز معمولا به شما میگه درصدی که کسب کردی نسبت به بقیه رقبا درصد متوسطیه یا پایین یا بالا)

 

ایستگاه مجاز شده ها:

از این جدول متوجه میشوید که مجاز به انتخاب چه گروه رشته ها و دانشگاه ها شدید و اگر غیر مجاز شوید نمیتوانید در آن گروه انتخاب رشته کنید

 

ایستگاه رتبه در زیرگروه:

هر رشته ای که قرار است انتخاب کنید در هر یک از 5 زیرگروه میباشد که اطلاعات بیش تر در مورد آن در دفترچه انتخاب رشته کنکور مشخص شده است.

برای مثال اگر بخواید رشته ای را انتخاب کنید که در زیرگروه 2 باشد ، براساس رتبه شما در همان زیرگروه سنجیده میشوید. البته نا گفته نماند که رتبه های زیرگروه ها تقریبا نزدیک به هم است.

 

اگر باز هم سوالی داشتید در نظرات بپرسید.